درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال به دین اسلام خوش آمدی آقای مورایس کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم!
سرخط خبرها

ریز و درشت از بازی ایران و سوریه| شروع عملیات صعود

  • کد خبر: ۷۹۲۷۸
  • ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸
ریز و درشت از بازی ایران و سوریه| شروع عملیات صعود
تیم ملی ایران از ساعت ۲۰:۳۰ امشب مأموریتش را در مقدماتی جام جهانی آغاز می‌کند.

احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ تیم ملی فوتبال کشورمان بعد از فرازونشیب‌های فراوانی که به علت حضور مارک ویلموتس پشت سر گذاشت، از ساعت ۲۰:۳۰ امشب برای رسیدن به جام جهانی قطر باید مهم‌ترین مسابقاتش را برگزار کند. ملی پوشان کشورمان که در روز‌های گذشته به علت کروناداشتن سرمربی شان از وجود او محروم بودند، باید برابر سوریه‌ای صف آرایی کنند که در این سال‌ها همیشه موی دماغ فوتبال کشورمان بوده است. سوریه را نمی‌توان حریفی دست وپابسته یا ازپیش بازنده دانست.

 

به خصوص در این دوره از مسابقات که انگیزه زیادی برای رسیدن به جام جهانی دارد. سوری‌ها در مرحله قبل با ۷ برد و یک شکست بالاتر از چین در گروهشان صدرنشین شدند، اما خودشان هم می‌دانند که رویارویی با تیم ملی ایران وضعیت بسیار متفاوتی دارد. ما لژیونر‌هایی داریم که در اروپا هم می‌درخشند. مهدی طارمی، کریم انصاری فرد، علی قلی زاده، علیرضا جهانبخش، سامان قدوس، علیرضا بیرانوند و... ستاره‌هایی هستند که خیلی از تیم‌های آسیایی آرزوی داشتنشان را دارند.

آمار به سود ایران

سوابق دیدار‌های ۲ تیم ایران و سوریه به ۳۸سال پیش بازمی گردد و ۲ تیم در این مدت ۲۸بار در تورنمنت‌های مختلف به مصاف هم رفته اند که بیشتر این دیدار‌ها با پیروزی تیم ملی ایران به پایان رسیده و آمار‌ها به شدت به سود ایران است. در ۲۸تقابل ۲ تیم، ایران با ۱۶پیروزی تیم برتر بوده است. ۱۱بار دیدار‌های ۲ تیم با نتیجه مساوی به پایان رسیده و سوریه فقط یک بار موفق به پیروزی شده است. در این دیدار‌ها ایران ۴۶بار و سوریه ۱۵بار به گل رسیده اند. در بین بازیکنان کنونی تیم ملی کشورمان به جز طارمی و سردار آزمون که سابقه زدن ۳گل به سوریه را دارند، کریم انصاری فرد، محمدحسین کنعانی زادگان و علیرضا جهانبخش دیگر نفراتی هستند که در بازی‌های قبلی موفق به گل زنی به سوریه شده بودند.

اسکوچیچ، سردار و حاج صفی؛ غایبان بزرگ تیم ملی

تیم ملی امشب سردار آزمون را به علت محرومیت و دواخطاره بودن دراختیار ندارد، اما این تیم آن قدر ستاره دارد که جای این مهاجم خوب پر شود. غایب بزرگ دیگر تیم ملی احسان حاج صفی است. کاپیتان خوش اخلاق فوتبال کشورمان هفته گذشته در یونان مصدوم شد و بازی حساس امروز کشورمان را از دست داد. اما بزرگ‌ترین مشکل تیم ملی مقابل سوریه، نداشتن تمرین و بازی تدارکاتی است. به خصوص اینکه اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی، هم کرونا گرفته بود. به این ترتیب با کمترین تمرین و بدون بازی تدارکاتی، درست مانند مرحله قبل، به مصاف حریف می‌رویم و نمی‌توان در نیمه اول انتظار یک بازی هماهنگ را از تیم ملی داشت. سوریه شاید با هدف گرفتن یک امتیاز به میدان بیاید، اما اگر ملی پوشان با دقت و حوصله بازی کنند و از فوتبال احساسی دوری کنند، گرفتن سه امتیاز در نخستین گام بسیار محتمل است.

کریم، بهترین گزینه برای جانشینی سردار

گزینه اول، کریم انصاری فرد است که هرگاه برای تیم ملی بازی کرده، جزو بهترین‌ها بوده است. در این صورت طارمی در همان پست همیشگی اش، یعنی گوش چپ به کار گرفته می‌شود که برای او و تیم ملی بهترین جاست. طارمی برای بیشترشدن درجه خطرناکی اش، باید از دروازه فاصله داشته باشد و مکان بازی اش خارج از محوطه جریمه حریف باشد. اگر طارمی جانشین آزمون در پیشانی خط حمله شود، آن گاه شانس بازی و حضور در ترکیب اصلی به امثال ترابی یا جهانبخش یا قایدی می‌رسد. بهینه‌ترین راه، اما همان بازی دادن به طارمی در سر جای خودش و استفاده از انصاری فرد به عنوان مهاجم اصلی و مرکزی است که قدرت هجومی تیم ملی را به بالاترین حد ممکن می‌رساند.

راهبرد‌هایی برای پرکردن جای خالی کاپیتان

اسکوچیچ برای پرکردن جای خالی کاپیتان، چند راه حل پیش رو دارد تا بتواند نبود حاج صفی را به بهترین شکل ممکن پوشش دهد. راه اول، یک خط جلوتر بردن وحید امیری است و استفاده از او درست در جای بازی حاج صفی. در این حالت، میلاد محمدی وارد ترکیب اصلی می‌شود و به عنوان مدافع چپ بازی می‌کند و امیری جلوتر از او به عنوان بازوی چپ هافبک دفاعی که احتمالا نوراللهی است، بازی خواهد کرد. راه دوم، اضافه کردن یک هافبک است که می‌تواند دفاعی باشد یا هجومی.

 

مرد منتخب اول، سعید عزت اللهی است و با او ترکیب تیم ملی به خصوص در مرکز زمین محتاط چیده می‌شود. مرد منتخب دوم، هافبکی هجومی است که می‌تواند ترابی باشد یا حتی جهانبخش و قدوس. در صورت بازی کردن محمدی و با توجه به میل هجومی نه چندان بالای او، بهتر است جانشین حاج صفی یک هافبک روبه جلو باشد، مثل ترابی. ولی اگر امیری در سمت چپ خط دفاع به بازی گرفته شود، بهتر است جانشین حاج صفی در خط میانی، هافبکی دفاعی‌تر برای کنترل بازی باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->